Past de uitstraling van jouw bedrijf bij jou?

Enige tijd geleden zat ik bij de kapper & kreeg ik het mooie AMI Magazine in mijn handen. Ik ben dol op naar de kapper gaan, lekker relaxen, kletsen en met mooi haar weer naar buiten. Maar goed daar gaat dit blog niet over. Waar ik als etaleuze zo blij mee ben is de uitstraling van AMI Kappers, ieder salon is anders maar allemaal hebben dezelfde professionele, warme en vrolijke uitstraling. Waaronder dus ook het AMI Magazine. Ik begrijp dat niet iedere “kleine” kapper een eigen magazine kan uitbrengen, maar ook als ondernemer die niet bij een keten hoort kun je je onderscheiden door jouw unieke uitstraling.

In het AMI Magazine las ik een interview met Patty Zomer, ja die van de Dolly Dots. Ik was groot fan van de Dolly Dots, met name Sjeel (schreef je dat zo?) was mijn favoriet. Tijdens de playbackshow in het dorp mocht ik Anita zijn, helemaal in handgemaakte jurkjes en bijpassende haarlinten dansten en zongen wij “Radio”, net een ander liedje dan de ander 4 Dolly Dotsen die mee deden 😉 Maar goed ik dwaal weer af. Patty schreef over haar Dolly Dots tijd en over haar werk als stylecoach en styliste. Op de vraag “hoe ben je als stylist aan de slag gegaan” vertelt ze dat ze er ingerold is doordat ze na te vaak te korte rokjes te hebben gedragen op het podium er voor koos om zelf de styling te doen. Ze wist, samen met Esther, heel goed wat hun imago was en wat de dots sterk maakte. Dat maakt haar zo sterk als styliste!

Doordat deze twee dames goed wisten wat je wilden voor de groep, hebben zij een sterk merk neergezet.

Ik vind het belangrijk dat ook jij als onderneemster een sterk merk neerzet voor jouw bedrijf. En dat hoeft niet meteen met een magazine, optredens en een hoop gedoe. Dit kan door goed te kijken welke stijl bij jou past en daardoor ook bij jouw bedrijf. Maak een moodboard, kijk naar kleuren, lettertypes maar ook naar kleding. Wat past bij jou en je bedrijf, welke kleuren, welk beeldmateriaal, maar ook wat trek jij aan tijdens een fotoshoot, op de markt waar je staat of op die netwerkborrel. Kies jij bewust?

Wil je er eens met mij over sparren? Boek dan een Peptalk, dan gaan wij een start maken met de uitstraling van jou en je bedrijf!

 

Deel deze pagina met andere onderneemsters