Business Women Nederland heeft haar nieuwe Club Magazine gelanceerd & ik mocht een stukje schrijven voor deze eerste editie, zo leuk!

Ik koos ervoor om te schrijven over mijn niche: 40+ Onderneemsters & ik deel dit uiteraard ook graag met jullie:

Als ondernemer is het belangrijk je niche te kiezen, je ideale klant vorm te geven, je te richten op een specifieke doelgroep. Als Eigenwijze Onderneemsters Coach help ik mijn klanten om hun ideale klant te ontdekken, we maken deze klant heel specifiek. Hoe beter jij je ideale klant helder hebt, hoe makkelijker het wordt om teksten te schrijven, inkopen te doen, kleuren te kiezen, social media posts te maken maar ook bijvoorbeeld kleding uit te zoeken die draagt als je klanten ziet.

Als coach weet ik heel goed hoe dit werkt, maar voor mijn eigen bedrijf kreeg ik het maar niet helder, tsja bij de schilder wachten de kozijnen ook vaak op een likje verf.

Mijn struggle begon toen ik me steeds minder thuis voelde op Instagram. Ik zag daar veel jonge onderneemsters, 28 jaar, 2 jonge kinderen, vliegend van event naar vakantie en weer terug. Ik voelde me niet meer thuis… Vanuit die struggle ben ik gaan schrijven, scheuren, knippen en plakken en kwam er zo achter dat ik het veel leuker vind om 40+ onderneemsters volgen en ook te helpen.

Dit betekent niet dat ik geen onderneemsters onder 40 meer wil of kan helpen, dit betekent ook niet dat ik nooit mannen help of dat ik jonge onderneemsters vervelend vind. Dit betekent gewoon dat ik mijn teksten, foto’s, (aan)kleding en mijn aanbod richt op mijn niche; de 40+ onderneemster die persoonlijk al gegroeid is, haar bedrijf combineert met genoeg vrije tijd, brood met hagelslag wil verdienen & serieus onderneemt.

Een fijne collega adviseerde mij om 40+ onderneemsters te interviewen. Ik plaatste een oproep op mijn social media kanalen met de vraag wie mijn vragenlijst wilde invullen, ik schreef er ook bij dat je niet perse 40+ hoeft te zijn maar dat je je wel kunt vinden in onderstaande punten:

  • Persoonlijk al gegroeid is
    • Haar eigen plan trekt
    • Kiest voor de combinatie thuis en bedrijf
    • Een serieuze onderneemsters is
    • Brood met hagelslag wil verdienen met haar bedrijf
    • Niet “leuk voor er bij” onderneemt

Daar kreeg ik echt veel leuke reactie op! Ook van onderneemsters dus inderdaad jonger zijn of juist 50+ ( dan ben je ook 40+ toch!) Ik ben nu alle interviews aan het verzamelen en zal daar mijn marketing op aanpassen. Op deze manier leer ik mijn doelgroep nog beter kennen en leert de doelgroep mij kennen als 40+ onderneemsters. Er gaat een wereld voor me open!

Ben jij al klaar om jouw niche te ontdekken?

Liefs Suzan

Powered by WishList Member - Membership Software