Een blog naar aanleiding van een blog.

Ja dat kan natuurlijk ook! Ik schrijf dit blog omdat ik een blog las van Franska. Franska schrijft over allerlei leuke, vrolijke en grappige onderwerpen voor iets minder jongere meisjes 😉 Ik hou van haar manier van schrijven & volg Franska dan ook al een tijd op Facebook.

Deze keer schreef een Franska een blog over Online Winkel Gedoe, deze vond ik zo herkenbaar dat ik hem even met jullie wil delen, maar ook jullie wil laten zien hoe online shoppen werkt voor onze klanten. Ik zet alle tips even voor jullie op een rijtje:

$

Je leest in haar blog heel duidelijk dat klanten echt op afbeeldingen zoeken, geef je afbeeldingen dus ALTIJD een relevante naam! Klanten googlen niet op png.24672 maar wel op “beker met roze bloemen”.

$

En die mails met beoordelingen… zakelijk gezien een top idee maar voor klanten niet altijd relevant. Kijk eens of je een filter kunt maken van wanneer te mailen, bijvoorbeeld alleen bij nieuwere producten zodat je zelf ook meer weet over het product. Zet er dan ook bij, je kunt een review mail verwachten omdat wij graag willen weten hoe dit nieuwe product bevalt.

$

Accounts aanmaken … ik vind dat ook echt vervelend, maak het je klant zo makkelijk mogelijk, velen haken af bij verplicht een account aanmaken.

$

En als laatste … op zondag wordt er dus veel online geshopt! Dat wisten we al, tenminste ik wel, dat kon ik altijd goed merken aan de bestellingen, maar doe daar dus iets mee! Een actie alleen op zondag, bijvoorbeeld een extra cadeautje, zet even een extra social media post in op zondag.

Zo zie je maar hoeveel informatie je als ondernemer uit een blog als deze kunt halen.
Ik ben benieuwd wie jullie volgen, zakelijk maar ook prive, want je ziet wel, je kunt overal informatie en inspiratie vandaan halen.

Deel deze pagina met andere onderneemsters